تکنورای

زندگی خردمندانه در دنیای تکنولوژی

تکنورای

زندگی خردمندانه در دنیای تکنولوژی

جدیدترین خبرهای علم، فناوری و کسب و کار

  • ۰
  • ۰

با سال جدید میلادی چالش های جدیدی به وجود می آید و بعضی از آن ها به عنوان تهدیدات آنلاین یا سایبری مشکل ساز می شوند. 

مارتین گیلز، رئیس دفتر بررسی فناوری MIT، اشاره می کند که در این سال تعداد قابل توجهی تهدیدات سایبری شامل نشت اطلاعات، استفاده از هوش مصنوعی و حملات سایبری به عنوان سلاح و هک ارزهای رمزپایه وجود دارد.

در حالی که این تهدیدات می تواند بر تمام ما تأثیر بگذارد، کارهای بسیار کوچکی برای حفاظت از ما بر می آید. چرا که شرکت های بزرگی اطلاعات ما را نگه داشته اند که تا از آن حفاظت کنند.

آقای گیلز اشاره می کند که یک نوع تهدیدی که اتفاقاً کاربران توانایی زیادی برای کنترل آن دارند، «باج افزار»ها هستند که البته دارد تبدیل به یک نگرانی رو به رشد برای افراد و کسب و کارها می شود.

«باج افزار» یک برنامه کامپیوتری آنلاین مخرب (بدافزار) است که دسترسی به فایل های الکترونیکی مهم و خصوصی را مسدود کرده یا آنها را می دزدد. قربانی اغلب مجبور به پرداخت باج (معمولاً به شکل ارزهای رمزپایه) می شود تا به فایل هایش دسترسی پیدا کند.

همان طور که کمپانی های بیشتری به سمت «نرم افزار به عنوان یک سرویس» (SaaS) به جای ارائه برنامه های قابل دانلود که ما روی دستگاه هایمان استفاده و مدیریت می کنیم حرکت می کنند، داده ها و اطلاعات بیشتری از ما روی سرورهای ابری ذخیره می شوند. و در حالی که برخی معتقدند که داده ها در سرویس های ابری بسیار امن هستند، واقعیت این است که برای هر کسی که دارای اختیار مناسب برای دسترسی است، در دسترس خواهد بود.

آقای گیلز می گوید که در سال گذشته «طاعون حملات باج افزاری» وجود داشت و پیش بینی می کند که مشکل می تواند بدتر هم بشود. او بر این باور است که هکرها به احتمال زیاد سرویس های ابری را هدف خود قرار داده و به دنبال هک اطلاعات خصوصی ما که در سرورهایی در سراسر جهان ذخیره شده اند هستند.

و در حالی که این سرویس ها اغلب توسط شرکت های بزرگ مدیریت می شوند، هکرها از ناحیه های آسیب پذیر در حساب ها، مانند استفاده از مهندسی اجتماعی برای مشخص کردن اعتبارهای آنلاین و سپس الگوریتم های ساده برای هک رمز عبور استفاده می کنند.

در گذشته قربانیان باج افزار معمولاً پول را می پرداختند، و برای زمان زیادی هکرهای باجگیر جامعه خود را طوری اداره می کردند تا این اطمینان برقرار شود که آنها پایبند به «صداقت و درستی» هستند و اطلاعات را برمی‌گردانند. بعضی از هکرها حتی «مراکز پشتیبانی» و «خدمات مشتری» هم درست کردند.

تصویر یک نمونه باج افزار

به هر حال همه چیز تغییر کرده است و باج گیری داده ها محبوب تر شده است، حتی بعضی از برنامه های باج گیر در دسترس کسانی است که می دانند کجا دنبالش بگردند! علاوه بر این قربانیان فهمیده اند که با پرداخت مبلغ باج همیشه نمی توان مطمئن بود که اطلاعاتشان برمی‌گردد. در واقع بر اساس نتایج یک نظرسنجی بیش از نیمی از کمپانی هایی که مبلغ باج را پرداخته اند واقعاً اطلاعاتشان برگشته است.

به نظر می رسد که جامعه دزدان با جنایتکاران آلوده است...

ادامه دارد...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی