تکنورای

زندگی خردمندانه در دنیای تکنولوژی

تکنورای

زندگی خردمندانه در دنیای تکنولوژی

جدیدترین خبرهای علم، فناوری و کسب و کار

  • ۱
  • ۰

بنا بر مطالب بخش اول، اگرچه ممکن است ما قادر به کنترل یا تأثیر بر نحوه مدیریت کمپانی ها روی اطلاعات خود نباشیم، کماکان می توانیم با رعایت نکات زیر مسئولیت خودمان را در این زمینه که چگونه از داده های خودمان محافظت می کنیم انجام دهیم.

1 - مواظب ایمیل خود باشید

درست همان طور که چشم های ما پنجره ذهن و روح ما هستند، ایمیل ما هم پنجره ای رو به ذهن و روح آنلاین ماست. ما از ایمیل ها نه تنها برای ورود به حساب های کاربری مهم استفاده می کنیم، بلکه برای تغییر رمزهای فراموش شده نیز به آن ها احتیاج داریم. یک بار که یک هکر به ایمیل شما دسترسی پیدا کند، دستیابی به بیشتر حساب های آنلاینتان دیگر برایش سخت نیست.

هرگز پسوردها و مجوزهای عبور ایمیل خود را در اختیار کسی قرار ندهید، و اگر ممکن است و سرویس ایمیل شما اجازه می دهد برای حساب های آنلاین غیر مهم ایمیل هایی با نام مستعار استفاده کنید. ممکن است مدیریت این کار سخت به نظر برسد، اما در مقایسه با رنجی که در صورت سرقت اطلاعاتتان خواهید کشید چیزی نیست.

2 - تنظیمات حریم خصوصی خود را محکم تر کنید

همه ما به اشتراک گذاری آنلاین اطلاعات را دوست داریم. مشکل این است که هکرهای باتجربه می توانند از مهندسی اجتماعی برای «ادغام به عقب» در حساب های شما استفاده کنند. اساساً با مشاهده پروفایل ها فعالیت آنلاین شما، بیشتر هکرها می توانند بفهمند که شما کجا زندگی می کنید، اهل کجا هستید، نام دوستان و اعضای خانواده تان چیست و ... آنها با استفاده از این اطلاعات می توانند مثل شما برای تماس با سرویس های مهمی، که شما ممکن است برای دسترسی استفاده کنید، عمل کنند. این فرایند شاید طولانی به نظر برسد اما کاملا شدنی است. خیلی از افراد قربانی چنین این نوع مهندسی اجتماعی بوده اند و حتی حساب بانکی شان خالی شده است.

حالا که اکثر ماها نمی خواهیم فعالیت های آنلاین خود را کنار بگذاریم، بهترین کار این است که تنظیمات حریم خصوصی خود را، مخصوصاً در مورد حسابهایی که ما اطلاعات شخصی را به اشتراک می گذاریم، محکم تر و سخت گیرانه انجام دهیم.

3 - رمزهای پیچیده انتخاب کنید

معمولاً راحت ترین راه برای نفوذ به حساب های کاربری شما، هک رمز عبور شماست. چرا که همه ما دوست داریم از رمزهایی استفاده کنیم که بتوانیم به یاد بیاوریم. بعضی از شما ممکن است از رمزهای مشترک برای چندین اکانت کاربری استفاده کنید. هکرها هم این را می دانند، و با فهمیدن چیزهایی درباره شما (مثل اسم خیابان ها، بچه ها، دانشگاه ها و ...) و استفاده از الگوریتم هایی رمز عبور شما را حدس می زنند.

حالا که به بحث پسوردها رسیده ایم، بهتر است هر کار احتیاطی را برای به حداکثر رساندن امنیت در اینجا انجام دهید. حتی اگر فکر می کنید امنیت رمز شما بالاست بهتر است با استفاده از سایت هایی شبیه به ابن امنیت رمز خود را محک بزنید.

4 - از اعتبارسنجی دو مرحله ای استفاده کنید

اعتبارسنجی (احراز هویت) دو مرحله ای (دو عاملی) فرایندی است که در آن دسترسی شما به حساب کاربری تان پس از وارد کردن رمز عبور، با ارسال یک کد یک بار مصرف به تلفن همراه یا ایمیل شما و سپس واردن کردن آن کد توسط شما، امکان پذیر می شود. بسیاری از سرویس های آنلاین این امکان را فراهم کرده اند و برای تنظیم آن فقط چند دقیقه زمان لازم است.


منبع: INC

نظرات (۳)

  • گرافیست ارشد
  • بسیار عالی ... به نظر من استفاده از سایت هایی که تولید رمز می کنن خیلی امن نیست ، چون یه نسخه از رمز رو اونا هم دارن .
    نظر شما چیه ؟
    پاسخ:
    اکثر این سایت ها با یه کد جاوااسکریپتی که سمت کاربر اجرا میشه رمز تصادفی تولید می کنند و نیازی هم به ذخیره کردنش ندارن و اگر هم ذخیره کنن چون معلوم نیست که کاربر از این رمز برای چه حساب کاربری در چه سایتی می خواد استفاده کنه به درد نمی خوره.
  • گرافیست ارشد
  • راستی سایتی که معرفی کردید واسه تست پسورد خیلی خیلی جالب و کاربردی بود
    ممنون
  • گرافیست ارشد
  • بله ، سپاس به این نکته توجه نداشتم ..
    راستی دوست داشتید وبلاگ ما رو هم دنبال کنید استاد ، ممنون .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی